Mukadimah.

Selamat datang ke dunia Liberal. Disini, kami mengalu-alukan komen dan pemikiran anda. Disini, dunia filosofi dan idea diadunkan menjadi sebati.

Email di patung_tua@yahoo.com.

Sunday 31 July 2011

Tak Adil!


Kenapa kita tak boleh jadi adil?
Kau selar kerajaan, kenapa kau tak selar pembangkang juga?
Apakah kerajaan sahaja yang menjalankan politik kotor?
Apabila kantoi Datin Rosmah(bini najib) beli cincin mahal la apa la, kecoh sana sini. Najib punya salah semua orang attack dia. Apakah dia bukan manusia biasa juga yang perlukan layanan baik? Kenapa semua tindakan yang dia buat, orang cakap itu ini? Pembangkang terlalu diagungkan sehingga satu kesalahan pun tak nampak! Najib dipanggil Mat Monggol kerana kes Altantuya, tapi Anwar Ibrahim diagungkan hanya kerana dia didakwa meliwat and because of that we must defend him.......FUCK!
Kes Najib dah terang ada bukti yang dia tak terlibat dengan kes itu. Anwar Ibrahim ada bukti..ape cer? Siap ngan Biometric Recognition dari teknologi luar. Nilai lah wahai pro-pembangkang, kau adil ke tak adil? Jangan sampai bila pembangkang nak jadikan negara ni negara komunis pun kau nak sokong sudah la!

Sekarang ni untuk sebelah kanan pula, aku pun pro-kerajaan juga dahulu. Aku meluat bila akhbar Utusan Melayu selalu cakap buruk pasal pembangkang yang menyampaikan tuntutan BERSIH 2.0. Tuntutan tu memang bagus dan kena pada tempatnya bagi men'cantik'kan lagi negara pimpinan kerajaan yang penuh dengan corruption. Polis pun bersalah kerana mencederakan marhaen yang menuntut keadilan. Dan bila orang ramai marah, kau sokong bila Hishammudin Hussein cakap polis defend diri sendiri...WHAT THE FUCK! Even assignment aku pun aku buat pasal polis Malaysia yang tak berapa betul ni. Jangan ingat kerajaan yang dah campur adukkan bidang kehakiman dengan pentadbiran negara ini terlalu baik. Ingat kita tak perlu berterima kasih pada kerajaan kerana bagi kita itu ini, dah memang tu tugas dia. Kalau tak buat apa bapak kau undi BN sampai menang? Nilailah wahai pro-kerajaan, kau adil ke tak adil? Jangan sampai bila negara ni jadik makin celaru baru kau nak termangu sendirian.

Kenapa aku post benda ni?
Sebab aku dah naik jaki ngan blog Tukar Tiub dan akhbar Utusan Melayu. Terus terang aku cakap.
Yang satu terlalu agungkan pembangkang, dan yang satu terlalu agungkan kerajaan!
Biarlah kita jadi Neutral dan analisis setiap perkara yang berlaku sebelum menilainya.
Fikir untuk menaikkan nama dan taraf bangsa dahulu lalu sampaikan idea, sumbangkan jasa yang besar pada negara baru aku iktiraf kata-kata kau orang.

credit to: Si Patung dan Si Paku, Miss Evey juga jangan abaikan ini.Biar kita NEUTRAL. Faham???



mood:sumpah aku tengah bengang sekarang!

9 comments:

Abe Goreng said...

sokong 100%. Slmt pose.:D


Update terbaru : Kisah Dobi Layan Diri!

Anonymous said...

lantak dowg r nk cakap pe. yg ko beriye2 nie asal? gelabah gile r ko nie. xske xyh bace r!

Mek Nab said...

Lain org len pendapat..
ada sokong pembangkang ada yang sokong kerajaan..
itu hak masing2...:)
slmt mybut ramadhan..

jhnrdzi said...

hak masing2.

ya, happy ramadhan ^^

Paku Neraka said...

tidak akan ada 1 manusia pun dalam dunia ini yang mampu memberi pandangan yang betul betul neutral tentang hal yang berlaku. Kerna sesuatu itu pasti akan dipengaruhi sesuatu sperti bahan pembacaan , persekitaran DSB . :) pendapat masing - masing. happy ramadan .

Cangkul Emas said...

@Abe goreng

terime kasih kerana faham maksud saya.

@cik anon

terima kasih kerana menyangka saya gelabah, ye dunia guaman memang sentiasa dalam kelabu sahaja.

@Cahaya mata

hak masing yang ada batasnye bukan?

@johan

ok.

@paku

kenapa penyampaian mereka tidak boleh dalam keadaan yang sopan dan hormat?

Paku Neraka said...

sopan dan hormat ?Hmm , rasanya kedua - dua media ada nilai sopan dan hormat . Dan kedua - duanya juga ada nilai biadap nya . :)

Anonymous said...

aku suka memaki sebab wujudnya gerombolan super-bodoh macam ni. mengagungkan sampai keterlaluan. WTF???

Anonymous said...

haha